30 Aralık 2010

FIRINDA YUMURTALI EKMEK...

            Fırında Yumurtalı Ekmek


            Geçen pazar sabah kalktım ve annemi galiba çok özlemişim canım annemin yumurtalı ekmeklerinden istedi.Hemen annemi arayıp kafamdaki tarifte eksiklik olup olmadığını sordum ve annem doğru tarif dedi.Sonra yapmaya başladım.Kahvaltım annemin hazırladığı kahvaltılar gibi güzel olmadı ama sofrada tek güzel şey yumurtalı ekmeklerdi.Şimdiden sizede afiyet olsun.

            Malzemeler;
     
                 -3 adet yumurta,
                 -1 çay bardağı tulum peyniri,
                 -7 dilim ekmek (istediğiniz çeşit olabilir.),
                 -1 çay kaşığı tuz,
                 -1 yemek kaşığı zeytinyağ,
                 -1 yemek kaşığı pul biber,nane,kekik.
        
             Yapılışı;
             
                  Yumurtaları bir kaseye kırın ve içine diğer malzemeleride ilave edin.Tepsiye yağlı kağıt serip ekmekleri dizin.Yumurtalı karışımı ekmeklerin üzerine eşit miktarda yerleştirip iyice ekmeğin her tarafına gelecek miktarda yayın.
                 

                  Fırını önceden 180 derecede ısıtın ve tepsiyi fırına sürün.Ekmeklerin üzeri kızarana kadar pişirin.Kızarınca tepsiyi fırından alın.

                 ÖNERİ;Ben genelde sabah kahvaltılarında yapıyorum ama siz çayın yanına herhangi bir zamanda yapabilirsiniz.

                  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder