29 Ocak 2011

KARMAKARIŞIK KURABİYE:)

            Karmakarışık Kurabiye...

            Karmakarışık diyorum çünkü içine ne varsa kattım.Elimde bir tarif vardı güya onu yapmaya kalkıştım ama elime pasta malzemelerini aldığımda kendimi kaybettiğim için tarifi hiç uygulayamadım.Tarif kakaolu fındıklı kurabiyeydi başka hiç bir malzemesi yoktu ama ben baştan başka bir kurabiye yarattım.Zaten biraz sonra görürsünüz tarifimdeki malzemeleri.Tadı güzel baştan söyleyeyim.Yani en azından yiyenler öyle dedi:).


            Sanırım gene içine sevmediğim halde nescafe koydum ama fındıklı nescafe.Kahve içmeyi sevmiyorum.Küçüklüğümden beri hep kurabiyenin yanında kahve veya süt içmek istemişimdir.Amaaa hiç bir zaman olmadı kurabiyenin yanında bugüne kadar sadece bitki çayı ve bitanecik yeşil çayımı içtim.Yeşil çayı ayırıyorum bilerek o ayrııı...Hadi başlayalım artık tarife.Hepinize şimdiden afiyet olsun...

            Malzemeler;

                 -2,5 su bardağı un,
                 -1 su bardağı sıvı yağ,
                 -1 su bardağı pudra şekeri,
                 -1 paket kabartma tozu,
                 -2 adet yumurta,
                 -3 yemek kaşığı süt,
                 -2 yemek kaşığı kakao,
                 -2 yemek kaşığı hindistan cevizi,
                 -1 paket nescafe 3'ü bir arada fındık aromalı,
                 -1 yemek kaşığı tarçın.

                       
             Yapılışı;

                  Derin bir kaseye yumurta,pudra şekeri,kabartma tozu,süt ve sıvı yağını koyup iyice karıştırın.Karıştırdıktan sonra içine kakao,hindistan cevizi,nescafe ve tarçını ilave edin ve karıştırmaya devam edin.İyice karıştırdıktan sonra unu yavaş yavaş karışıma ilave edin ve yoğurun.Hamurun yumuşaklığı kulak memesi yumuşaklığında olması gerekiyor.

                  Yoğurma aşaması bittikten sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alın ve elinizde yuvarlayın hafif bir şekilde bastırın.Bütün hamura aynı işlemi uyguladıktan sonra önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dakika pişirin.Tepsiyi fırından alırken kurabiyeler biraz yumuşak olacaktır.Piştikten sonra isteğidiniz şekilde servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder