18 Ocak 2011

KALPLİ KURABİYE:)))

             Kalpli Kurabiye...

             Bu benim yaptığım ilk gıda boyalı kurabiyem biliyor musunuz:)Yaparken çok heyecanlandım ve piştiğini nasıl anlayacağım diye korktum.Gıda boyası zararlı diye kullanmayı pek istemiyordum ama yenik düştüm.Neyse aradda bir yaparım artık.Bence çok kullananlar varsa sizde arada bir yapın.Hadi başlayalım afiyet olsun şimdiden sizlerede:)))


             Malzemeler;

                  -2 adet yumurta,
                  -1 paket vanilya,
                  -1 çay kaşığı kabartma tozu,
                  -150 gr margarin,
                  -1 çay kaşığı tarçın,
                  -1 çay kaşığının çeyreği kadar gıda boyası,
                  -3/4 su bardağı pudra şekeri,
                  -2,5 su bardağı un.


              Yapılışı;

                  Pudra şekerini,margarini ve yumurtaları iyice karıştırıyoruz.Kabartma tozu,vanilya,gıda boyası ve alabildiği kadar unu ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğuruyoruz.Yoğurduğunuz hamuru merdane yardımıyla açıp kalıplarınızla motifler çıkarın.Çıkardığınız kalıpları yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15 dakika kadar pişirin.Ilıdıktan sonra servis yapın.Afiyet olsunnnn:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder