14 Ocak 2011

KÖFTÜR TATLISI...

            Köftür Tatlısı...

            Köftürü bilmeyeniniz var mı bilmiyorum ama köftür pekmezden elde edilen bir tatlıdır.Bağ bozumu zamanında yapılan pekmezlerden içine başka maddelerde katılarak pişirilir.Piştikten sonra kalıp şeklinde bir hal alır ve dilimlenerek yanında ceviz ile ikram edilir.Genelde Nevşehir,Kırşehir ve Kayseri tarafında yapılır.


            Salı günü annemin yanına gittim demiştim hatırlarsanız.Annem yemekten sonra tatlı olarak Köftür Tatlısı yaptı.Tabiki bende her zaman ki gibi yapılışını izledim ve şimdide sizinle paylaşıyorum.Şimdiden afiyet olsun.

            Malzemeler;

                 -2 su bardağı doğranmış köftür,
                 -Yarım çay bardağı sıvı yağ,
                 -Yarım çay bardağı su,
                 -Yarım çay bardağı doğranmış ceviz (Üzeri için).


            Yapılışı;

                 Tavanıza sıvı yağını koyun ve üzerine doğranmış köftürleri ilave edin.Köftürlerin üzerinede suyu ilave edin.Köftürler suyunu çekene kadar iyice kavurun.Kavrulduktan sonra Köftür Tatlınızı servis tabağına alın ve üzerine doğranmış cevizlerden serpin.Sıcak veya soğuk tüketebilirsiniz.Afiyet olsunnn...


            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder