18 Ocak 2011

DAMLA ÇİKOLATALI KAKAOLU KURABİYE...

             Damla Çikolatalı Kakaolu Kurabiye...

             Çikolatanın kurabiye ve keklerdeki benzersiz uyumunu anlatmama gerek yok sanırım...Pastalarımda çikolata kullandığım zaman ilk başta bir klasiklik hissediyorum ama iş yeme aşamasına gelince çikolata ağzımda efsane oluyor.Her ısırmada ayrı bir tat ve duygu veriyor insana.Sevmeyen var mı bilmiyorum ama çikolatayı sevenler eminim daha fazla.Tabi ki kendi açımdan düşünüyorum.Ben bitter çikolatayı daha çok severim.Ama sütlüsü,frambuazlısı,fındıklısı,fıstıklısı,çileklisi,portakallısı hepsi ayrı güzel.Sizlerede şimdiden afiyet olsun.Bu arada ben bitirdim bile kurabiyeleri:)))


              Malzemeler;

                  -125 gr tereyağ
                  -1,5 su bardağı toz şeker
                  -1 adet yumurta,
                  -2 su bardağı un,            
                  -1 çay bardağı damla çikolata,
                  -1 paket vanilya,
                  -Yarım paket kakao,
                  -1 Paket kabartma tozu.

               Yapılışı;

                 Tereyağını çok kısık ateşte eritip, ılıtın. Toz şeker ile tereyağını iyice çırpın.Şekerin bir miktar erimesi gerekiyor.Yumurta ve vanilyayıda ekleyip biraz daha karıştırın.Un, kabartma tozu ve kakaoyuda ilave edin iyice karıştırın.
          
                 Damla çikolatalarıdailave edin ve kaşıkla karıştırın.Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine, bir kaşık yardımı ile ceviz büyüklüğünde ve 2-3 cm. aralıklar ile dizin.


                 Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25-30 dk. pişirin. Kurabiyeler fırından çıktığında yumuşak oluyor ama biraz bekleyince sertleşiyor.Kurabiyeler biraz soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun hepinize:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder